Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet
Home

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet

Secondary top menu

  • Helpdesk
  • Inloggen

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Kruimelpad

  1. Home
  2. Groepsinzamelactie: Vertrouwelijke documenten

Groepsinzamelactie: Vertrouwelijke documenten

Image
Papier
Timing & Frequentie
Procedure
Welke documenten komen in aanmerking?
Toegelaten en niet toegelaten afvalstromen
Tarieven
Inschrijven

Timing & Frequentie

We organiseren deze groepsinzamelactie 1 x per jaar.  

Dit jaar gaat de actie door in november 2024, inschrijven kan tot uiterlijk 10 oktober 2024!

Procedure

  1. Schrijf je vóór 11 oktober 2024 in via het inschrijvingsformulier onderaan deze pagina.
  2. Verpak de te vernietigen documenten in stevige gesloten kartonnen dozen (bv. bananendozen, verhuisdozen, …).  Let wel op het gewicht van de dozen, zodat ze nog relatief gemakkelijk te dragen zijn. De dozen dienen hermetisch afgesloten te worden (met tape).
  3. De ophaling verloopt tussen 1 en 29 november 2024. Datavernietiging Michel stuurt iedere deelnemende apotheek per e-mail de geschatte datum van ophaling. Er wordt rekening gehouden met sluitingsdagen en verlofperiode als deze vermeld werden op het inschrijvingsformulier. Een chauffeur van Datavernietiging Michel komt de dozen ophalen op de vooraf afgesproken dag. Het vertrouwelijk papier dient goed gestapeld te worden in gesloten kartonnen dozen op een goed bereikbare laadplaats (gelijkvloers).
  4. Datavernietiging Michel haalt de vertrouwelijke documenten op en versnippert ze onmiddellijk. De onleesbare snippers gaan naar de papierverwerkende industrie waar ze gerecycleerd worden en dienen als grondstof voor nieuw papier.

Welke documenten komen in aanmerking?

Documenten ouder dan 10 jaar:

  • voorschriften, registers & informatiedragers, bestelbons en leveringsbons veterinaire, documenten uitgestelde aflevering, verdovingsbons, protocollen in geval van uitgestelde magistrale bereidingen, jaarlijkse overzichten, dossiers voor farmaceutische zorg
  • verplichte boeken (centraal dagboek, inventarisboek)
  • bewijsstukken (bijv. Facturen, kredietnota’s, bankuittreksels)

    Na verloop van 30 jaar moeten deze documenten en gegevens worden vernietigd.

Documenten ouder dan 5 jaar:

  • bestelbons en leveringsbons
  • personeelsregister, individuele rekeningen, studentencontracten, RSZ-aangifte
  • archieven van een vennootschap, jaarverslagen,

Documenten ouder dan 1 jaar:

  • weegfiches
  • BEV's

Toegelaten en niet toegelaten afvalstromen

TOEGELATEN AFVALSTROMEN: enkel droog materiaal; schrijfpapier, fotocopieerpapier, computerlistings, drukwerk, dossiers (zonder metalen of plastic ringen), kartonnen mappen (< 180 gr.), steekkaarten, reclame -drukwerk, tijdschriften, kranten.

NIET-TOEGELATEN AFVALSTROMEN: plastiek en overheads, thermisch faxpapier, geplastificeerd papier, carbonpapier, kleefpapier, kalkpapier, vensteromslagen, keukenrol en papieren zakdoekjes, karton met foliebedekking, stickers, behangpapier en behangboeken, verpakking van levensmiddelen, vervuild papier (met solventen, olie,...)

Tarieven 2024 / ophaling
Type lid Prijs (excl. btw)
Tariferende klant KOVAG 92 euro
Lid van KOVAG maar niet-tariferende klant KOVAG 106 euro
Geen lid 120 euro

Inschrijven

Interesse? Schrijf je vóór 10 oktober 2024 in!

Inschrijven

 

Vragen? Contacteer KOVAG.

09 225 41 90 info@kovag.be

Alle werkdagen van 8u30 tot 12u15 en van 13u15 tot 17u30

Lid worden van KOVAG

KOVAG wil de individuele apotheker maximaal ondersteunen bij het uitvoeren van zorgtaken, het beheer van de apotheek en de persoonlijke ontwikkeling. We zetten ons in om de belangen van officina-apothekers te behartigen, en om de apotheker maximaal te informeren. Als lid van KOVAG kan je gebruik maken van een brede waaier aan diensten en voordelen.

Ontdek alle voordelen van een lidmaatschap

Lidmaatschap aanvragen

Met steun van onze vaste partners

Curalia klein
Pure Pharma
Kenvue
Bank van breda
Logo Urgo
Logo Insentials
Logo Wondr
Partner worden

Deinsesteenweg 114
9031 Drongen
België

info@kovag.be
09 225 41 90
BE 0407.723.860
maandag - vrijdag: 8:30-12:15, 13:15-17:30

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen
Facebook
Linkedin
© 2025 KOVAG
  • Cookie policy
  • Privacy policy
Website by 3sign