Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet
Home

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet

Secondary top menu

  • Helpdesk
  • Inloggen

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Kruimelpad

  1. Home
  2. Kennisdomeinen
  3. FAQ

FAQ

18/09/2023
Tarifering
Zuurstof

We bundelen hier veelgestelde vragen over de terugbetaling van zuurstoftherapie.

(Enkel voor klanten Tariferingsdienst)

 Kan een attest voor acute hypoxemie verlengd worden?

Kunnen er draagbare flessen gasvormige zuurstof vergoed worden voor patiënten met een concentrator (acute hypoxemie of palliatief)?

Kan er terugbetaling zijn voor de noodfles die bij de concentrator (acute hypoxemie of palliatief) wordt geleverd?

Kan de officina-apotheker zuurstof voor een korte termijn behandeling leveren aan patiënten in een rusthuis/ RVT?

Is er terugbetaling van gasvormige zuurstof via de open officina voor patiënten die opgenomen zijn in de revalidatieconventie zuurstoftherapie via het ziekenhuis?

Kunnen er kosten (staangeld, toebehoren) getarifeerd worden indien er in de loop van de maand geen levering van zuurstof was?

Mijn patiënt die zuurstof krijgt via een concentrator heeft ook flessen gasvormige zuurstof aangezien hij nog regelmatig buitenshuis komt. Kan dit dan niet terugbetaald worden?

Is de apotheker verplicht om zuurstof te leveren of laten leveren in afwachting van het attest?

Kan ik op basis van de geldigheidstermijn van het attest besluiten of het een attest voor acute hypoxemie of cluster hoofdpijn betreft?

Moet de apotheker nagaan of het statuut van "palliatieve patiënt" werkelijk bij het ziekenfonds werd aangevraagd en erkend?

Is de apotheker  verplicht een fles zuurstof in huis te hebben (voor tijdens een wacht bijvoorbeeld)?

Wat betaalt een patiënt die niet in aanmerking komt voor terugbetaling, maar toch zuurstof wil? Wordt er een honorarium aangerekend aan de patiënt?

Informatie exclusief voor onze leden en klanten

Log in als lid/klant of vraag je lidmaatschap aan om deze en andere exclusieve informatie te raadplegen.

Inloggen als lid/klant
Lid worden van KOVAG

KOVAG wil de individuele apotheker maximaal ondersteunen bij het uitvoeren van zorgtaken, het beheer van de apotheek en de persoonlijke ontwikkeling. We zetten ons in om de belangen van officina-apothekers te behartigen, en om de apotheker maximaal te informeren. Als lid van KOVAG kan je gebruik maken van een brede waaier aan diensten en voordelen.

Ontdek alle voordelen van een lidmaatschap

Lidmaatschap aanvragen

Met steun van onze vaste partners

Curalia klein
Pure Pharma
Kenvue
Bank van breda
Logo Urgo
Logo Insentials
Logo Wondr
Partner worden

Deinsesteenweg 114
9031 Drongen
België

info@kovag.be
09 225 41 90
BE 0407.723.860
maandag - vrijdag: 8:30-12:15, 13:15-17:30

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen
Facebook
Linkedin
© 2025 KOVAG
  • Cookie policy
  • Privacy policy
Website by 3sign