Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet
Home

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet

Secondary top menu

  • Helpdesk
  • Inloggen

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Kruimelpad

  1. Home
  2. Kwaliteitshandboek

Kwaliteitshandboek

Het kwaliteitshandboek helpt je om kwaliteitsvol te werken in de apotheek, je handelingen te documenteren en tegemoet te komen aan de wettelijke verplichtingen.

My Quality Assistant (MQA) is een interactieve tool die je een generiek kwaliteitshandboek voorstelt. Het is belangrijk om dit voorbeeldhandboek te vervolledigen met eigen informatie van je apotheek en te delen met je teamleden.

Het kwaliteitshandboek telt verschillende hoofdstukken, zoals Personeel, Producten logistiek, Bereidingen, Voortgezette farmaceutische zorg, Internet…. Elk hoofdstuk bevat :

  • een inleidend document

  • procedures

  • registratiedocumenten

De maximale geldigheidstermijn voor een hoofdstuk bedraagt 5 jaar, voor een procedure bedraagt deze 3 jaar. Na het verlopen van de geldigheidstermijn is het nodig de documenten aan te passen naar de huidige situatie en een nieuwe versie aan te maken.

MQA bevat ook een module Evaluatie met een tabblad Zelfevaluatie, Externe Evaluatie, Actieplannen..

Het is verplicht de zelfevaluatielijsten jaarlijks in te vullen, waarbij ieder teamlid minstens 1 vragenlijst per jaar invult.

MyQA is bovendien een eenvoudig, praktisch en doeltreffend hulpmiddel om je in de dagelijkse praktijk te ondersteunen. Met enkele muisklikken kan je nuttige documenten raadplegen, vervolledigen en valideren, taken definiëren, actieplannen beheren enz…

Toegang tot MyQA:

Op de website www.apb.be kan je via je persoonlijke logingegevens inloggen op de tool:

MY QUALITY ASSISTANT

Heb je vragen bij het updaten van je kwaliteitshandboek of bij het invullen van zelfevaluatielijsten. Aarzel niet om contact op te nemen met KOVAG.

(terug naar boven)

Vragen? Contacteer KOVAG.

09 225 41 90 info@kovag.be

Alle werkdagen van 8u30 tot 12u15 en van 13u15 tot 17u30

Lid worden van KOVAG

KOVAG wil de individuele apotheker maximaal ondersteunen bij het uitvoeren van zorgtaken, het beheer van de apotheek en de persoonlijke ontwikkeling. We zetten ons in om de belangen van officina-apothekers te behartigen, en om de apotheker maximaal te informeren. Als lid van KOVAG kan je gebruik maken van een brede waaier aan diensten en voordelen.

Ontdek alle voordelen van een lidmaatschap

Lidmaatschap aanvragen

Met steun van onze vaste partners

Curalia klein
Pure Pharma
Kenvue
Bank van breda
Logo Urgo
Logo Insentials
Logo Wondr
Partner worden

Deinsesteenweg 114
9031 Drongen
België

info@kovag.be
09 225 41 90
BE 0407.723.860
maandag - vrijdag: 8:30-12:15, 13:15-17:30

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen
Facebook
Linkedin
© 2025 KOVAG
  • Cookie policy
  • Privacy policy
Website by 3sign