Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet
Home

Top menu

  • Nieuws
  • Agenda
  • Publicaties
  • Jobdienst
  • Wachtdienst
  • Overname apotheek
  • KOVAG Extranet

Secondary top menu

  • Helpdesk
  • Inloggen

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen

Kruimelpad

  1. Home
  2. Paritair Comité of Fonds 313

Paritair Comité of Fonds 313

Wat?
Welke opleidingen komen in aanmerking?
Welke tussenkomst wordt voorzien?
Voor wie?
Hoe verkrijgen?
Meer info

Wat?

In 1997 werd een Paritair Fonds opgericht ten voordele van apotheken en tariferingdiensten, het zogenaamde Fonds 313. Het doel van dit fonds is het vrijmaken van financiën voor vorming en opleiding. Het Fonds wordt beheerd door vertegenwoordigers van de werkgevers (APB-OPHACO) en van de werknemers (vakbonden).

Welke opleidingen komen in aanmerking?

Voor alle betalende opleidingen die KOVAG organiseert, vragen we een tegemoetkoming aan bij het Paritair Comité/Fonds 313. Bij een goedkeuring van de aanvraag kan je gebruik maken van deze tegemoetkoming. 

Welke tussenkomst wordt voorzien?

Voor erkende opleidingen wordt een tussenkomst voorzien ten bedrage van 9,00 EUR per uur / per persoon met een maximum van 100,00 EUR pe​r kalenderjaar. 

Voor wie?

Alle apothekers en farmaceutisch-technisch assistenten die werken als werknemer (zowel titularis, provisor, adjunct of assistent) of werkgever (= minstens één personeelslid in dienst) in een voor het publiek opengestelde apotheek of tariferingsdienst kunnen aanspraak maken op een tegemoetkoming van het paritair comité voor betalende opleidingen. 

Werkgevers die de opleidingen voor hun personeel vergoeden kunnen hiervan ook gebruik maken. 

Zelfstandige apotheker-vervangers en apotheker-eigenaars die geen personeel hebben kunnen hiervan geen gebruik maken. 

Hoe verkrijgen?

Vul het aanvraagformulier tot tussenkomst van het fonds 313 in op de website van APB. Voeg hierbij een kopie van het aanwezigheidsattest. 

In geval van problemen bij het invullen van het formulier kan je contact opnemen met APB via Fonds313@apb.be. 

Meer info

Meer info kan je terugvinden op de website van APB. 

Vragen? Contacteer KOVAG.

09 225 41 90 info@kovag.be

Alle werkdagen van 8u30 tot 12u15 en van 13u15 tot 17u30

Lid worden van KOVAG

KOVAG wil de individuele apotheker maximaal ondersteunen bij het uitvoeren van zorgtaken, het beheer van de apotheek en de persoonlijke ontwikkeling. We zetten ons in om de belangen van officina-apothekers te behartigen, en om de apotheker maximaal te informeren. Als lid van KOVAG kan je gebruik maken van een brede waaier aan diensten en voordelen.

Ontdek alle voordelen van een lidmaatschap

Lidmaatschap aanvragen

Met steun van onze vaste partners

Curalia klein
revogan
Pure Pharma
Kenvue
Bank van breda
Logo Urgo
Logo Insentials
Logo Wondr
Partner worden

Deinsesteenweg 114
9031 Drongen
België

info@kovag.be
09 225 41 90
BE 0407.723.860
maandag - vrijdag: 8:30-12:15, 13:15-17:30

Main navigation

  • Beroepsvereniging
  • Apotheekondersteuning
  • Vorming
  • Beroepsontwikkeling
  • Tarifering
  • Accountancy
  • Kennisdomeinen
Facebook
Linkedin
© 2025 KOVAG
  • Cookie policy
  • Privacy policy
Website by 3sign